Storija dobre mobilne aplikacije

TASTYL

Kako mobilna tehnologija iz dana u dan napreduje, a mobilne aplikacije nude različite opcije za unapređenje poslovanja, brendovi nastoje da isprate trendove i komuniciraju sa svojim potrošačima tim putem, nudeći relevantne informacije, znanja i iskustva. Ukoliko imamo u vidu da privlačenje novih potrošača određene robe ili usluge svakako predstavlja izdatak, neretko i višestruko veći od troškova zadržavanja postojećih korisnika, mobilne aplikacije predstavljaju jedan od kanala komunikacije čija izrada ne zahteva nužno paprene sume novca.

Primer dobre mobilne aplikacije, koja se besplatno može preuzeti sa Google Play-a i App Store-a, a koja je za samo četiri meseca ostvarila više od 76.000 instalacija (čak 8 puta više od očekivanog) i rangirala se u top 3 aplikacije na Google Play-u, jeste Simply Tastly app, pregledan i vrlo opsežan gastronomski vodič, koji je proistekao iz radionice kompanije Coca-Cola. Aplikaciju je već u tom periodu svaki korisnik koristio više od 7 puta, što objašnjava visok rejting koji je postigla – 4,6 od 5.

Ova gastro aplikacija predstavlja riznicu od preko hiljadu recepata domaćih blogera, što je velika prednost u odnosu na recepte koji dolaze iz inostranstva u kojima se obično nađe bar jedan sastojak koji na našem tržištu nije dostupan. Pored svakog recepta nalazi se i spisak namirnica koje su neophodne za pripremu i koji se vrlo lako može podeliti sa ukućanima putem telefona (putem SMS-a, aplikacija Facebook, Twitter, Viber, WhatsApp, itd.). “Višnjica na vrhu ove torte” jeste spisak prodavnica u neposrednoj blizini, kao i trenutne akcije i promotivne cene u njima.

Da nije dovoljno samo dizajnirati mobilnu aplikaciju, što svakako nije ni malo lak niti posao koji se brzo može realizovati, govori i činjenica da puko postavljanje aplikacije na App Store ili Google Play ne donosi rezultate per se – potrebno ju je “dovesti” pred krajnjeg korisnika. Instalacije aplikacija postižu se na dva načina: korisnici sami pronalaze aplikaciju namenskom pretragom ili je instaliraju nakon pregleda reklame, odnosno oglasa. U tom “začaranom krugu”, potrebni su nam i jedni i drugi korisnici, jer oni koji putem oglasa dolaze do aplikacije bitno mogu uticati na njeno rangiranje i time povećavati broj korisnika koji samostalno dolaze do iste. Kampanje kojima se postižu upravo takvi rezultati moraju biti “žive”, fleksibilne i efikasne u realnom vremenu, jer digitalni kanali postavljaju takve zahteve pred oglašivače i medijske agencije.

Potvrda uspeha kampanje za Simply Tastly app stigla je i sa prve IAB MIXX Conference and Awards Serbia 2016, na kojoj je u kategoriji Best Mobile zlatna nagrada pripala kompaniji Coca-Cola i medijskoj agenciji UM Beograd. “Sa kampanjom Coca-Cola Simply Tastly ušli smo u finale na festivalu Balcannes, a odmah zatim na prvoj IAB MIXX konferenciji u Srbiji osvojili prvo mesto u kategoriji. Ova kampanja predstavlja primer integrisanog korišćenja medija na inovativan način i pokazatelj je, kako kvalitetne saradnje sa dugogodišnjim partnerom, tako i međusobnog razumevanja, ali i poznavanja potrošača, tržišta, brendova i komunikacionih kanala”, rekla je Dubravka Urošević, Regional Account Director agencije UM Beograd, i dodala: “Kampanja za Simply Tastly app, prepoznata kao najuspešnija od strane stručne javnosti, potvrđuje kvalitet usluga koje agencija pruža, a takođe je i rezultat timskog rada nas, našeg klijenta, kao i ostalih agencija angažovanih od strane Coca-Cola kompanije sa kojima sarađujemo na raznim projektima.” U cilju promocije aplikacije Simply Tastly, između ostalog, realizovan je i programmatic plasman oglasa na mobilne uređaje, što je ovom prilikom prvi put urađeno u Srbiji. “Zadovoljstvo je sarađivati sa klijentom koji u nas ima puno poverenje, motiviše nas i podržava u nameri da realizujemo različite inovativne i nestandardne ideje u domenu planiranja komunikacija i medija”, završava Dubravka.

Iako se danas u oglašivačkoj industriji u velikoj meri govori o “content marketingu” i relevantnim momentima u kojima je važno plasirati poruku brenda potencijalnom potrošaču, istina je da su ove stavke oduvek bile na vrhu liste ukoliko želimo da kreiramo uspešnu marketing kampanju. U tom smislu, “nema ničeg novog u tome da prilikom planiranja medijske kampanje za klijenta uvek imamo na umu koji komunikacioni kanali će preneti relevantnu i za ciljnu grupu važnu poruku, precizno i konzistentno”, rekla je Jovana Petrović, Regional Account Manager agencije UM Beograd. “Ovakav način rada primenjivali smo i u godinama kada internet nije predstavljao deo budžeta u meri u kojoj to danas čini. Međutim, ono što jeste izazov za marketare je brzina kojom se ovaj proces odigrava i to upravo zahvaljujući fenomenu interneta. Online oglašavanje zaista jeste izmenilo našu realnost u smislu brzine reagovanja i ogromne potrebe za relevantnošću i originalnošću u moru senzacija koje potrošači svakodnevno doživljavaju”, dodaje Jovana.