Biljana Kolaković: Formula za sticanje poverenja

wp-biljana_kolakovic

TAJNA FORMULA: Bolje shvatanje podataka, upotreba tehnologije, integrisanje kreativnih ideja i prepoznavanje malih, ličnih medijskih trenutaka koji su važni za potrošače.

Universal Media (UM) veruje da je posao medijske agencije 21. veka da ispriča priču o proizvodu i učini ideju privlačnom i bliskom potrošačima, istovremeno shvatajući sve izazove novih tehnologija. Mi ćemo vam dati maramicu baš u onom trenutku kada kinete. U vreme modernih tehnologija, kada je sve prezasićeno informacijama, važno je razumeti mesto, vreme i kontekst, kao i delić sekunde koji je važan za potrošače, ali i za proizvod koji se prodaje.

UM svetska mreža agencija, kojoj pripada i vaša agencija, ove godine je nagrađena od strane dva najprestižnija magazina o advertajzingu i kreativnosti – AdAge i AdWeek. Koje izazove to predstavlja vama na regionalnom nivou?

Nagrade koje smo dobili dobijaju najbolje i najkreativnije medijske agencije, dok u izboru učestvuju sve svetske mreže medijskih agencija. U vreme kada se poverenje u medijske agencije konstantno dovodi u pitanje, uspeli smo, s jedne strane, da zadržimo svoje postojeće klijente, dok smo u isto vreme stekli nove klijente. Pošto oglašivači poveravaju svoje investicije medijskim agencijama, normalno je da klijenti žele pouzdanog partnera koji će promišljeno i uspešno kontrolisati njihov budžet. Poverenje se lako naruši. Međutim, postoji formula za sticanje poverenja. Postoji izreka koja kaže da je poverenje jednako razmeri kredibiliteta, pouzdanosti i empatije, ali i ličnog interesa. Gore pomenute nagrade su dokaz da smo usavršili ovu formulu. Što se tiče našeg regiona, ponosni smo na činjenicu da je pomenuta formula prepoznata od strane naših klijenata, sa kojima imamo dugoročne partnerske odnose. Takođe se ponosimo činjenicom da je UM Beograd prepoznat od strane žirija revije BalCannes, i što smo jedina medijska agencija koja se našla na listi 25 najboljih regionalnih projekata.

Poprilično je očigledno da su sve regionalne agencije investirale u obradu podataka i nove alate. Kako se postiže ravnoteža između dominacije brojki i kreativnosti?

UM je prva agencija koja je razumela važnost podataka, i koja već godinama ulaže u podatke, kako u Srbiji tako i u regionu. Manjak industrijskih podataka nadomešćujemo lokalizovanjem alata koje je naša mreža razvila. To znači da ulažemo u istraživanje koje stvara podatke koji se potom obrađuju uz pomoć našeg softvera. To nam omogućava odličan uvid u potrošačke navike koje su važne našim klijentima. Međutim, suština leži u analiziranju, razumevanju i prevođenju podataka u trenutke koji su bitni za živote naših potrošača. Ti trenuci nam pomažu da dođemo do potrošača na jedan nenametljiv način, ali i da postignemo željene rezultate.

S obzirom na trenutnu ekonomsku situaciju, da li mislite da je tržište u okviru kojeg poslujete premalo, ili je dovoljno veliko za pronalaženje novih i interesantnih klijenata?

S obzirom na našu regionalnu viziju i svetsku mrežu, mi ne razmišljamo o ograničenjima i nismo zabrinuti. Pomoću regionalne ekspanzije data nam je šansa da sarađujemo sa klijentima iz različitih kategorija i tržišta i, u tom smislu, da razvijamo ekspertizu u raznim segmentima. Posebno se radujemo razvijanju e-trgovine u Srbiji, koja je još uvek u povoju, ali će dovesti do većeg ulaganja u mobilne platforme i online medije. Ona će takođe omogućiti malim i srednjim preduzećima da pređu u digital i postanu ozbiljni oglašivači.

Kako može da se preživi u ovoj industriji, uzimajući u obzir činjenicu da živimo u vreme kada sve veći broj ljudi odbacije oglašavanje na društvenim mrežama i obično biraju medije na kojima nema reklama?

Posedovanje relevantne i interesantne ideje je opšti preduslov, ali je uvek bila i tajna uspeha. Tehnologija nije promenila osnovne ljudske potrebe. Još uvek želimo da se zabavljamo, učimo, budemo voljeni i napredujemo. Ono što je drugačije jeste da danas sve to postižemo uz pomoć novih uređaja i platformi.

Koja je tajna komunikacijska formula agencije UM?

Danas su mediji postali veoma nepredvidljivi i, zajedno sa IT i telekomunikacijama, pripadaju industriji za koju se smatra da je najnaprednija. S jedne strane, sve to nama stvara beskrajne mogućnosti, jer vidimo iz mnoštva podataka da je izloženost ljudi medijima mnogo veća nego što je bila pre deset godina. S druge strane, upravo to mnoštvo sadržaja izaziva kratak raspon pažnje, pruža bekstvo od dosade i drži ljude zainteresovanim samo nekoliko sekundi. Verujemo da je sada vreme da se podaci bolje razumeju, da se koristi tehnologija, da se ona integriše sa kreativnim idejama, i da se prepoznaju mali, lični medijski trenuci koji su važni za potrošače, što predstavlja ključ uspeha svakog brenda u današnjem svetu. Želela bih da ilustrujem ovu tezu veoma popularnom štampanom reklamom norveškog avioprevoznika za letove ka Los Anđelesu, koja je glasila “Bred je ponovo slobodan”.